Eelmisel nädalavahetusel selgitati 2022. aasta Tallinna Meistrid avamerepurjetamise lühirajal, kus võitjad selgusid viimastel hetkedel, sest keerutav tuul mängis nii purjetajate oskuste kui ka õnnesärkidega. Rajameistrid said kahel päeval kõvasti märke sisse ja välja panna ning rada ümber seada, sest tuule pööramiste tõttu olid kõik sõidud, kokku 7, eelmisest rajast erinevad.
ORC III grupi võitjakapteni Ülari Velviste kommentaarid: “Tänavune Tallinna lühiraja MV oli meie jaoks ilmselt tehniliselt üks keerulisemaid. Vaikne meretuul koos vaikiva trendiga on meie jaoks eriti raske. Lisaks sellele olime kõige aeglasem jaht fleedis ja start koos Draakonitega sundis meid võistlema ka nendega stardis ja märkides vaba tuule eest. See tegi küll võistluse meie jaoks palju keerulisemaks, aga samas ka põnevamaks. Taktikaliselt tegime (enamasti) õigeid otsuseid ja meeskond sai ka kõigi manöövritega väga hästi hakkama. Soovime kindlasti tänada ka korraldajaid väga kõrgel tasemel korraldatud võistluse eest. See oli selle hooaja ainus võistlus, kus meie grupp sai võistelda ORC täisvalemi, ehk PCS with constructed course järgi. Loodame, et tulevikus muutub PCS levinumaks.”
Tiit Riisalo Folkbootide liiderjahi W-Linnu pardalt olid muljed ja selgitused järgmised: “Teiste gruppide kaasvõistlejad võib-olla imestasid, et folkboodid seekord oma kauneid spinnakere ei näidanud. Asi selles, et rahvusvaheline klassimäärus ei näe vaikimisi ette nende kasutamist, sest esialgu disainiti F-klass lihtsuse huvides ilma spinnakerita. Hiljem on need purjestusse lisatud ning Soome, Briti ja Eesti folitillides aktiivses kasutuses, teistes riikides vähem. Folkbootide Gold Cup ehk maailmameistrivõistlused sõidetakse aga traditsiooniliselt ilma spinnita. Kuna see suurvõistlus tuleb järgmisel hooajal meie enda kodulahele, siis otsustas Eesti Folkbootide Flotill pisut harjutada ka nn spiirasõitu. Võistluslikkust ei vähendanud see aga grammi ega sentimeetri võrra, mis on üks montüübil purjetamise suur võlu. Siit ka üleskutse klubikaaslastele – kelle hing ihkab merele lähemale ja käsi rohkem roolipinni või soodi järele, siis pole veel hilja soetada folkboot ja olla järgmisel suvel MM-i stardijoonel. Sõbralik ja toimekas EFF on alati vajadusel jõu ja nõuga abiks!”.
ORC II grupi jahtide hulgast võidu välja sõitnud Katariina II meeskonnast Peter Šaraškini sõnul tõi neile võidu mitme hea otsuse ja tegevuste kokkulangemine. Kuigi pardale võeti kolm uut noorpurjetajat (Aleksander Kuusik, Tobias Reiter ja Tristan Šaraškin) sai meeskond manöövritega ja oma tegevustega hästi hakkama ning noorte kaasamine oli ainult positiivne otsus. Taktitka nimel nägid vaeva Karl-Hannes ja Jaan koos Peteriga ning seal oli nende eesmärk suuremate jahtidega koos stardis leida alati puhtam ja vaba õhk ning oma manöövrites hoida puhast joont. Paat liikus hästi ning tulemuseks oligi kogu võistluse kõige kindlamalt võidu vormistanud jaht.
Draakonite grupis poodiumi kõige kõrgema koha saavutanud SPARWENI kapten Aleksei Zigadlo muljed olid: “See nädalavahetus oli täis üllatusi. Võistluse konkurents Draakon klassis on jõudnud uuele tasemele! Viimases stardis võis regati esikohale jõuda 4 paati viiest! Ja isegi kolm esikohta finišijoonel polnud võidu garantiiks. Kerge tuul võis eksitada, vaibuva loodetuule ja kõrge vanalaine kompleksne kooslus nõudis rooli- ja soodimeestelt täielikku keskendumist. Ka ORC jahid olid Draakonitele tugevaks riskifaktoriks, nendega samal distantsil võistlemine meenutas kohati safarit;) Kõik jõud olid antud, õnn naeratas ka meile, mis tegi võidu veelgi väärtuslikumaks. Aitäh korraldajatele ja austatud vastastele!”
Joonas Kõrm (Sparwen’i soodimees ja taktik) lisas: “Tore nädalavahetus täis tasavägist võitlust. Muutlikud tuuleolud ja alumiste märkide jagamine ORC klassi jahtidega tõid kaasa palju üllatusi, samas mitte liiga suurte riskide võtmine ja kannatlikus tagasid kokkuvõttes stabiilsuse ja edu!”.
ORC grupi kõige suuremate jahtide võitja Forte meeskonnaliikme Tammo Otsasoo kommentaarid: “Kaks võistluspäeva Tallinna Meistrivõistlustel ei olnud seekord eriti nõudlikud füüsiliselt, aga seda enam sai määravaks meeskonna oskus teha õigeid taktikalisi valikuid ja häälestada jahti väga muutlikes vaiksepoolsetes tuuleoludes. ORC 1 klassis oli võistlus seekord väga põnev – kohad võistlussõitudes selgitati mõne sekundiliste vahedega ja midagi ei olnud selget enne kui tulemused avalikustati. Nagu tulemused näitasid – oli võistlus esikohale väga tihe. Oli 2 kena võistluspäeva juba veidi jahedapoolsetes ilmaoludes!”.
TULEMUSED:
ORC I
1. koht jaht FORTE, kapten Jaak Jõgi. Võidu nimel pingutasid veel ka Indrek Lepp, Kalev Vapper, Indrek Rajangu, Ando Raud, Tammo Otsasoo, Marko Nüüd, Aet Rahe, Kalev Kaal ja Martin Kaal.
2. koht jaht CLEAN ENERGY, kapten Mati Sepp. Meeskonnas veel Andrus Luht, Karl Kolk, Kristaps Remess, Melvin Aasav, Bo Aron Kooser, Rufus Rytövaara, Oleg Egipte, Karlin Balgdavin, Arvi Kink ja Martin Müür.
3. koht jaht PREMIUM, kapten Tanel Tamm koos Katrina Vapper, Veiko Valts, Janno Kriiska, Mart Käär, Priit Tammemägi, Veikko Vapper, Brett Astrid Vomma, Raiot Pikmets ja Kristjan Keertiga.
ORC II
1. koht jaht KATARIINA II, kapten Aivar Tuulberg. Meeskonnas: Aleksander Kuusik, Karl-Hannes Tagu, Tobias Reiter, Tristan Šaraškin, Peter Šaraškin, Peeter Kaju ja Jaan Akermann.
2. koht jaht AMSERV TOYOTA ST, kapten Margus Žuravljov. Pardal veel ka Margus Nõmmik, Lauri Luks, Olari Vokk, Martti Kinkar, Rene Maajärv, Anna Maria Sepp ja Marti Kütt.
3. koht jaht MY-CAR, kapten Tauno Tõnus koos Margus Reimann, Helena Luik, Margus Haud, Erki Maidre, Vahur Teder, Veiko Nüüd, Anu Varvik ja Jaanus Laikmaa.
ORC III
1. koht jaht LAGLE III, kapten Ülari Velviste. Meeskonnas Risten Reintam, Mihkel Rehepapp ja Erich-Otto Eller.
2. koht jaht VESILEENU, kapten Imre Marmor. Meeskonnas veel Peeter Paenurm, Kiur Põld, Marek Leinjärv ja Kaido Pruuns.
3. koht jaht FAROZON, kapten Neeme Külm. Meeskonnas lisaks Jan Matveus, Marten Esko ja Janari Lage.
FOLKBOOT
1. koht jaht W-LIND, kapten Tiit Riisalo koos Signe Riisalo ja Vaiko Vooremaaga.
2. koht jaht JONNA, kapten Mikk Köösel koos Kristjan Kööseli ja Taavo Veermetsaga.
3. koht jaht CASTOR, kapten Joosep Laus koos Juhan Kolk ja Eke Ao Nettaniga.
DRAAKON
1. koht jaht SPARWEN, kapten Aleksei Zigadlo koos Joonas Kõrm ja Daniel Ovseenkoga.
2. koht jah ANNA, kapten Eduard Gorbunov. Meeskonnas veel Alan Kõdar já Igor Nedoseikin.
3. koht jaht LADY BEE, kapten Damir Utorov koos Kirill Jasnov ja Jegveni Rezepkiniga