Kerged tujukad tuuled lükkasid avastardi viieks tunniks planeeritust edasi. Soe õhk ja päikesepaiste teevad au Pärnule kui Eesti ametlikule suvepealinnale, kuid tuuletus lükkas Volvo Estonia ORC Euroopa meistrivõistluste esimese võistluse alguse viis tundi planeeritust kaugemale. 65 jahti kaheksast riigist on kogunenud selleks, et võistelda kuni pühapäevani toimuvatel Euroopa meistrivõistlustel Pärnu Jahtklubis.

Pärast stardiala asukoha muutmist mõni miil Pärnu jõe suudmest edelasse, ehitas peavõistlusjuht Alfredo Ricci stardiala nii et jahid suundusid purjetades läände erineval kaugusel olevate rajamärkide suunas klasside kaupa vastavalt jahtide kiirustele. Klass A-B rada viis jahid „väravani“ lahe suus ja sealt edasi Kihnu saarest vasakule, pärast mida oli neil vaja võtta märk saarest vasakul enne tagasipöördumist värava suunas ja finishiliini jõe suudmes. A-B klassi distantsi pikkus oli ligikaudu 50 miili. C klassi rada oli pisut lühem – 40-miiline, pöördudes värava ja finishiliini suunas tagasi lähema märgi juurest võrreldes A-B klassiga.

Nõrga tuule prognoos ei üllatanud võistluskomiteed ega purjetajaid ja nad olid sunnitud kaldal ootama kaks tundi ja hiljem merel veel kolm tundi. Tuule ootamise ajal olid paljud meeskonnad mures, et seitse sõitu kokku regati  jooksul on selle tuuleprognoosiga liiga optimistlik ootus.

„Meie jaht on parem tugevas tuules,“ ütles Kirsten Harmstorf, vaid  naistest koosneva tiimi kapten Saksa jahilt Tutima (46-jalane DK). „Tugevates tuultes oleme kindlasti paremad, seepärast on meie jaoks väljakutse hoida kõrgel tiimi motivatsiooni.  Kuid kõik on Pärnus olemisest väga vaimustuses, sest meie tiimil õnnestus siin võita 2007.a Baltic Spring Cup’i viimane etapp ja seepärast ootame väga põnevat nädalat.“

Suuremate jahtide, A-B klassis juhtis 27 jahi hulgas oli Kihnu Tutimale tugevaks konkurendiks veel kaks jahti  Saksamaalt: Sven Wackerhageni  peegelpoordidega Desna (Knierim 49) ja Kai Mares’e Immac One4All (Judel/Vrolijk 49).

C-klassi jahtide hulgas kommenteeris ilmaprognoosi Ott Kikkas’e Sugar 2 (NM38S) roolimees itaallane Sandro Montefusco. Sugar 2 oli 2013.a Euroopa meister ja oli neljas 2015.a MMil Kielis Saksamaal. Sandro vend Paolo on praegusel võistlusel Sugar 2 taktikuks ja nad mõlemad olid küllaltki murelikud nädala ilmaprognoosi vaadates.

„Muidugi meeldib meile purjetada tugevamas tuules,“ ütles Montefusco enne sõitu, „kuid me oleme optimistlikud. GPS träkingu järgi oli Sugar 2 pidevalt C-klassi juhtpositsioonil kuni hiliste tundideni.

Kolmapäevase avamereetapi tulemused selguvad neljapäeva hommikuks.

Kasulikud lingid:
PS press release in English will be available on the regatta website http://orceuropeans2015.com/ and will be shared by Offshore Racing Congress.
Tulemused ja regati ametliku fotograafi Max Ranchi pildid – veebileht orceuropeans2015.com/media/pictures-and-video/
Facebook: orceuropeans2015
Instagram: #orceuropeans2015
Twitter: orceuros2015
Regati videod, intervjuud YouTube’is: Volvo Estonia ORC European Championship 2015

5d866c3c-cbf2-48f3-9252-588f97a1a63d

C-klassi jahtide stardiliin Volvo Estonia ORC klassi avamerepurjetamise Euroopa Meistrivõistlustel – foto Max Ranchi

Sandro Montefusco  Sugar 2 EST711 roolis, tema kõrval vend Paolo Montesfusco taktikuna - foto Max Ranchi

Sandro Montefusco Sugar 2 EST711 roolis, tema kõrval vend Paolo Montesfusco taktikuna – foto Max Ranchi

Tiim Tutima GER5609 Saksamaalt Kielist - foto Max Ranchi

Tiim Tutima GER5609 Saksamaalt Kielist – foto Max Ranchi